Allmänt

Vad de flesta behöver veta om evenemangsplanering

Planera ditt evenemang på 30 dagar och du har ett mirakel. Liksom mirakelarbetare som säger att det blåser en vind under dem efter 30 dagar och hjälper dem. De kan inte misslyckas. Du måste börja med att vägleda teamet mentalt. Din broschyr om festgrafik måste vara en enkel berättelse om vad som gör dig värdig att ha vitt utrymme i rummet. Du är som en berättelse som talar till att börja med. Berätta inte historien för alla i början. Visa dem. Du behöver inte berätta historien för alla i början. Du måste vara en ledare. När du ber teamet att komma med idéer till temat för en fest, dela ut valmöjligheterna för temat. Se till att alla är entusiastiska över temat.

Få gruppen att engagera sig genom att fråga dem vad de tycker om. Analysera inte svaren. Lyssna på dem när de pratar. De flesta människor älskar musik, mat, drycker som innehåller alkohol och vissa andra sociala evenemang som de går på. Så få dessa frågor översatta till spännande teman. Kopiera aldrig temat. Hitta dina egna idéer och koncept som kommer att locka nya människor till din fest. Du kommer sedan att kunna använda dessa idéer senare när du marknadsför ditt företag eller din produkt.

Få alla att prata om de val av teman som du har gjort. Det är så temat kommer att kommuniceras i marknadsföringen, till exempel i tidningsartiklar. Ditt tema kommer att inkludera vad du kan erbjuda till festen. Detta är ett sätt att få nya försäljningskontakter för företaget. Vem säger att inbjudningar bara kommer förtryckta!

Viktigt!Se till att du läser den senaste och bästa marknadsföringsinformationen för din bransch. Ta med dig allt. Lär dig av böcker och artiklar som ”How to Market a Holiday”, ”5 Tools to Increase Your Sales”, ”How to Market a muttered receipts”, bör finnas med på din beslutsmeny. Skaffa också ett exemplar av ”Crucial Business Clients”. Där får du massor av idéer som gör dig till en bättre evenemangsvärd. Sluta aldrig att läsa. Ha en extra autoassistent med dig som bär dina pass och resplaner. Förbered dig alltid för nästa evenemang.

Du måste förbereda din DJ ordentligt. Den här typen av musik har stark efterklang. Om du har en oerfaren DJ kan det uppstå problem. I värsta fall glömmer han/hon alla traditionella danssteg. Men om du är väl förberedd kommer du, när musiken börjar rulla, att entusiastiskt men mycket tålmodigt guida din DJ. Du förväntar dig att detta görs. Förbered ett blymätningsark en dag före evenemanget. Detta är som att starta din marknadsföringskampanj utan några puts and bobs. När bladet för mätning av ledningen är färdigt kommer du antingen att ha din första ledning eller din andra ledning.

Snabbt! Se till att du har en fast telefonlinje till din domän. Om du inte har det kan ditt sällskap befinna sig hos en främling. Starta din marknadsföringskampanj på internet för att driva trafik till din webbplats och öka antalet medlemmar bland dina entusiastiska fans.

Ta de bästa bilderna som du kan använda på din fest och på din webbplats. De flesta går till en fest och förväntar sig att folk ska dansa på golvet. Men vad de förväntar sig är ditt attraktiva bord. Inkludera en utlagd lista över DJ-listans kontakter. Informera dem om hur de kan komma med på denna lista. Få dem att anmäla sig till den och skicka ett vykort som uppmanar dem att anmäla sig. Skicka ut information till de personer de känner som kan hjälpa dem att marknadsföra din DJ och vart de kan vända sig för att hitta en bra DJ.

Meddela någon form av tillkännagivande till dem som har lagts till. Ofta tänker folk inte på att ringa en DJ som inte är listad för att berätta att deras status nyligen har lagts upp. Håll dig till att inte ignorera de olistade. De kanske verkligen ser fram emot nästa show. Lägg sedan upp dina evenemangslistor fem dagar i förväg. I annonserna måste det också stå något om vad man kan göra för att marknadsföra sitt evenemang. Detta kan vara lika tråkigt eller spännande som själva annonseringen – det beror på din budget. Håll bara bloggar, artiklar eller webbplatser mycket uppdaterade.

Det är så här du ska övertyga folk att komma. Du kommer att göra ditt evenemang och ditt företag lätt att känna igen.

Räkna med att folk kommer att ha frågor. Du vill att de ska vara glada över att få delta i sin första fest. Ge en power point-presentation av vad du har. Kom ihåg att besökarna kommer att komma från alla håll, de kommer att hålla intervjuer på din fest. En erfaren presentatör kommer att se till att alla dina gäster kommer i kontakt med varandra genom att ha en person att prata med, och därmed känna sig väldigt underbehandlade. Detta är mycket viktigt. Det pågår många härliga evenemang som folk aldrig har hört talas om men som bara längtar efter sin första fest. Lita på din presentatör för du kommer med tiden att upptäcka hur bra de är.

Ha gott om extra material för förvaring, inklusive flygblad, visitkort, litteratur och andra kostnadsfria formulär.

En bra planering är avgörande för en lyckad fest. Kom ihåg det gamla talesättet: ”Se till att du lägger allt i en låda i slutet av kvällen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.